مطالب پزشکی

تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟❤️ (بررسی کامل)

همانطور که می‌دانید بوتاکس با شل کردن عضلات صورت از انقباض مداوم آن‌ها و ایجاد چین‌و‌چروک جلوگیری می‌کند. اما، سوال رایج این است که تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است. در حقیقت سن مناسب تزریق بوتاکس با توجه به عواملی از جمله نوع پوست، ژنتیک و سبک زندگی فرق می‌کند. در این مقاله به بررسی تزریق بوتاکس برای گروه‌های سنی مختلف می‌پردازیم و به سوال شما در مورد بهترین سن تزریق بوتاکس پاسخ می‌دهیم.

تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟

بهترین سن تزریق بوتاکس چند سالگی است؟

تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟ شما میتوانید بعد از گذشت سن 18 سالگی اقدام به تزریق بوتاکس کنید.
چه محدوده سنی نباید از تزریق بوتاکس استفاده‌ نمایند؟ افراد زیر ۱۸ سال مجاز به استفاده از این روش درمانی نمی باشند.
آیا بوتاکس دارای عوارض نیز می باشد؟ بله مثل هر روش درمانی این روش زیبایی نیز دارای عوارض می باشد که این عوارض موقتی هستند.
بهترین کلینیک تزریق بوتاکس از کجا پیدا کنم؟ برای مراجعه به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس میتوانید به صفحه بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در کرج مراجعه کنید.

همه بیماران می‌توانند بعد از سن 18 سالگی برای تزریق بوتاکس اقدام کنند. اما، بعید به نظر می‌رسد که افراد در این سن خطوطی در چهره خود مشاهده کنند. نظر متخصصان این است که سن مناسب برای تزریق بوتاکس اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی است. چرا که در این سنین می‌توان از بوتاکس به‌عنوان روشی پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد چین‌و‌چروک‌های عمیق استفاده کرد.

با‌وجود این نمی‌توان یک سن مشخص را برای شروع درمان بوتاکس در نظر گرفت. چرا که بهترین سن برای تزریق بوتاکس با توجه به عواملی مانند ژنتیک، رنگ پوست و سبک زندگی متفاوت است. بنابراین، بهتر است قبل از تزریق بوتاکس با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا به شما در تعیین زمان مناسب کمک کند.

تصویر اینفوگرافیک تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟

تزریق بوتاکس در 20 سالگی؛ یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک

در 20 سالگی خیلی خا سوالشان این است که تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است؟، در سن 20 سالگی پوست ما نسبتا صاف و تقریبا بدون چین‌و‌چروک است. زمانی‌که وارد سال‌های آخر دهه 20 زندگی می‌شویم، به هنگام خندیدن، اخم کردن یا لبخند زدن خطوطی در چهره ما نمایان می‌شود. اما، این خطوط دائمی نیست و با متوقف کردن خنده یا اخم، چین‌و‌چروک از بین می‌رود. بنابراین، تزریق بوتاکس در 20 سالگی علاوه‌بر جلوگیری از ایجاد خطوط می‌تواند از ثابت شدن چین‌‌و‌چروک‌های موقت جلوگیری کند.

تزریق بوتاکس در 30 سالگی؛ درمان علائم اولیه پیری

برخی افراد ممکن است در سن 30 سالگی متوجه چند چروک ریز در صورت خود شوند که هنوز خیلی عمیق نیست. تزریق بوتاکس در 30 سالگی می‌تواند علائم اولیه پیری به ویژه خطوط میان ابروهای شما را درمان کند. با‌وجود این تزریق بوتاکس در این سن، همچنان می‌تواند به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

برخی از کارشناسان معتقدند که 30 سالگی می‌تواند سن مناسب تزریق بوتاکس باشد؛ زیرا روند طبیعی پیری در اکثر افراد شروع می‌شود. برخی از نواحی که در دهه 30 زندگی مستعد چین‌و‌چروک هستند، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط میان ابرو یا اطراف لب است. بنابراین، بوتاکس در این مرحله به جلوگیری از عمیق شدن خطوط و چین‌و‌چروک‌ها کمک می‌کند.

تزریق بوتاکس در 40 سالگی؛ چین‌و‌چروک‌ها را قبل از اینکه عمیق شوند، درمان کنید

در اواخر سی سالگی و با کاهش تولید کلاژن، پوست شما شروع به از دست دادن حجم می‌کند. در 40 سالگی، متوجه می‌شوید که  برخی خطوط چهره شما از جمله خطوط پنجه کلاغی یا پیشانی عمیق‌تر شده است. همچنین ممکن است به مرحله‌ای برسید که خطوط ماریونت (خطوط خنده) برجسته‌تر شده و در حالت استراحت نیز ثابت بماند.

تزریق بوتاکس در 40 سالگی می‌تواند چین‌و‌چروک‌های ایجاد شده در صورت را بهبود ببخشد و ظاهر شما را جوان‌تر کند. شما ممکن است علاوه‌بر تزریق بوتاکس به درمان‌های دیگری نظیر فیلرها برای پر کردن پوست و جایگزینی حجم از دست رفته نیاز پیدا کنید. تزریق بوتاکس در 40 سالگی می تواند چین و چروک های ایجاد شده را بهبود ببخشد

تزریق بوتاکس در 50 سالگی؛ بهبود چین‌و‌چروک‌های عمیق قبل از برجسته شدن

بیشتر افراد در دهه 50 زندگی خود با شلی پوست و از دست دادن کلاژن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. به خصوص خانم‌ها که در این سن، به دلیل یائسگی بیشتر مستعد ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک هستند. کاهش سطح استروژن در بدن شما می‌تواند حفظ رطوبت را برای پوست دشوار‌ کند و سبب خشکی و چروک شدن آن شود.  

تزریق بوتاکس در 50 سالگی به معنای از بین بردن کامل چین‌و‌چروک‌ها نیست و در کنار آن به درمان‌های ترکیبی دیگری نیاز خواهید داشت. با‌وجود این می‌توانید از بوتاکس برای حفظ شادابی و کاهش خطوط صورت کمک بگیرید. در سن 50 سالگی درمان بوتاکس معمولا با پرکننده‌های پوستی ترکیب می‌شود تا به لیفت و سفت کردن نواحی مختلف صورت کمک کند. برخی از نواحی رایج برای تزریق بوتاکس در این سن عبارتند از: خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و خطوط پیشانی.

تزریق بوتاکس در 60 سالگی؛ راه‌حلی ایده‌آل برای بهبود ظاهر شما

با تزریق بوتاکس در 60 سالگی نباید انتظار داشته باشید که 30 سال جوان‌تر به نظر برسید. اما، این اقدام می‌تواند به بهبود ظاهر و حفظ شادابی شما کمک کند. در واقع هدف شما از تزریق بوتاکس در این سن باید کاهش چین‌و‌چروک و حفظ نتایج طبیعی باشد. یکی از نگرانی‌های رایج افراد در سن 60 سالگی کاهش حجم و توخالی شدن نواحی گونه، چشم یا خطوط ماریونت است. به همین دلیل علاوه‌بر بوتاکس، از فیلرهای پوستی برای افزایش حجم در نواحی مورد نظر استفاده می‌شود.

سن مناسب تزریق بوتاکس با توجه به نوع پوست، ژنتیک و سبک زندگی شما متفاوت است

تا چه سنی می توان بوتاکس کرد؟

در حقیقت سن مناسب تزریق بوتاکس وجود ندارد و بهترین زمان با توجه به نوع پوست شما و نظر متخصص پوست تعیین می‌شود. همانطور که گفتیم تزریق بوتاکس یک درمان پیشگیرانه فوق‌العاده است و ماهیچه‌هایی که منجر به چین‌و‌چروک می‌شوند، به‌طور موقت فلج می‌کند. بنابراین، هرچه زودتر تزریق بوتاکس را شروع کنید، بهتر است؛ زیرا می‌تواند از ایجاد خطوط ریز و چین‌و‌چروک جلوگیری کند.

با‌این‌حال اکثر بیماران تا زمانی‌که چین‌و‌چروک در چهره آن‌ها ظاهر شود، برای تزریق بوتاکس صبر می‌کنند. در واقع اگر زمان استراحت در اطراف چشم یا دهان خود خطوطی را مشاهده می‌کنید، وقت آن رسیده که بوتاکس را برای اولین بار امتحان کنید. حتی اگر سن شما بالاست و چین‌‌و‌چروک‌های عمیق شما از بین نمی‌رود، تزریق بوتاکس باعث می‌شود جوان‌تر از آن‌چه هستید به نظر برسید.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

برخلاف تصور عموم، هیچ محدودیت سنی برای شروع درمان بوتاکس وجود ندارد. مهم نیست که چقدر پیر یا جوان هستید، این درمان می‌تواند ظاهر چین‌و‌چروک‌ها را بهتر کرده و در وهله اول از ایجاد آن‌ها جلوگیری کند. اما، بیماران جوان‌تر معمولا نسبت به بیماران 40 یا 50 ساله به واحدهای نوروتوکسین کمتری نیاز دارند.

زمانی‌که بوتاکس برای اولین بار اختراع شد، بیشتر توسط افراد 40 تا 50 ساله مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما، امروزه طیف وسیعی از افراد جوان‌تر از این روش درمانی استفاده می‌کنند. با‌این‌حال بهتر است در موارد زیر از بوتاکس استفاده نکنید:

  • به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس حساسیت دارید
  • در ناحیه تزریق دچار عفونت پوستی یا بیماری دیگری هستید
  • اختلال عصبی یا عضلانی دارید
  • مشکلات بلع دارید
  • دچار مشکلات تنفسی مانند آسم هستید
  • افتادگی پلک دارید
  • داروهای خاصی مصرف می‌کنید

نتیجه گیری

در‌حالی‌که هیچ پاسخ قطعی برای سن مناسب تزریق بوتاکس وجود ندارد. اما، با تزریق بوتاکس در سنین پایین‌تر می‌توانید زمان ایجاد چین‌‌و‌چروک‌ها را به تعویق بیندازید. با‌وجود این درک خطرات بالقوه و عوارض جانبی بوتاکس و پرکننده‌ها نیز بسیار مهم است. بنابراین، برای دانستن این‌که تزریق بوتاکس از چه سنی مناسب است، بهتر است با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

شهریار قربانی

سلام، من شهریار قربانی هستم با 7 سال سابقه در زمینه تولید محتوا در سایت پزشک کرج به عنوان مدیر سایت فعالیت دارم و سعی میکنم مطالبی ارزشمند و مفید برای شما انتشار بدم، و تلاش دارم به شما عزیزان که نیاز به پیدا کردن بهترین پزشک، جراح و کلینیک… بیشتر »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا