مطالب پزشکی

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟❤️ (بررسی کامل 1402)

زیبایی لبخند هر آدمی ابسته به زیبایی فرم دندان‌های اوست. هر چقدر دندان‌های فرد زیبا، صاف و یکدست‌تر باشند، زیبایی لبخند افراد نیز چندین برابر خواهد شد. وقتی که دندان‌ها به هر علتی کج می‌شوند، زیبایی ظاهری دندان‌ها از بین می‌رود و احتمالا افراد در این زمان به دنبال راهی برای صاف کردن دندان‌های کج هستند؛ اما آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟ این سوال بسیاری از افراد است. به ویژه در شرایط کنونی که کامپوزیت دندان به یکی از بهترین روش‌های اصلاح دندان‌ها تبدیل شده است. برای اینکه بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات کسب کنید، در ادامه مقاله قصد داریم در مورد کامپوزیت دندان کج با شما صحبت کنیم.

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟ بله، اما به این معنا نیست که کامپوزیت دندان میتواند دندان های خیلی کج را اصلاح کند. نیاز به بررسی دکتر دارد
هزینه کامپوزیت دندان؟ نسبت به برند کامپوزیت و تخصص پزشک قیمت متفاوت است. هزینه کامپوزیت دندان از 800 هزارتومان شروع میشود. اما برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت کامپوزیت دندان به این صفحه مراجعه کنید.
مزایای کامپوزیت؟ حفظ سلامت دندان، زیبایی به لبخند و دندان، هزینه مناسب.
بهترین دکتر کامپوزیت از کجا پیدا کنم؟ برای مراجعه به بهترین دکتر کامپوزیت میتوانید به صفحه بهترین دکتر کامپوزیت در کرج مراجعه کنید.

دندان های کج نیاز به ترمیم دارند. در غیر این صورت باقی ماندن ذرات مواد غذایی در این دندان‌ها باعث تحریک لثه و دندان شده و احتمال خرابی آن را چندین برابر می‌کند. از طرفی دندان های کج زیبایی لبخند را به حداقل می‌رسانند و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شوند. به طور کلی، افراد باید برای انتخاب بهترین روش درمانی برای دندان های کج به یک دندانپزشک خبره و باتجربه مراجعه کنند.

یکی از روش‌های ترمیم دندان های کج، استفاده از کامپوزیت است. کامپوزیت یک ماده خاص است که روی دندان قرار می‌گیرد و مانند یک خمیر فرم داده می‌شود. در نهایت با تاباندن نور UV به این ماده خمیری شکل، می‌توان آن را سفت کرد و از زیبایی دندان های یکدست لذت برد. بنابراین، با توجه به اینکه روش کامپوزیت دندان، یکی از روش‌های ایمن برای اصلاح خط لبخند است، می‌توان برای ترمیم دندان های کج از این روش استفاده کرد.

تصویر اینفوگرافیک آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟

شرط کامپوزیت دندان کج

تا به اینجا پاسخ مثبت پزشکان را در مورد سوال بسیاری از افراد «آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟» را بیان کردیم؛ اما آیا همه دندان های کج را می‌توان کامپوزیت کرد؟ کامپوزیت بیشتر جنبه زیبایی دارد و در شرایطی که دندان های کج روی همدیگر قرار گرفته اند و عملا امکان جویدن غذا را به صورت صحیح نمی‌دهند، امکان استفاده از این روش وجود ندارد. در چنین شرایطی باید مطابق با نظر پزشک متخصص از ارتودنسی برای اصلاح مشکل کجی دندان‌ها استفاده کرد.

اگر به دنبال کامپوزیت دندان خرگوشی نحوه و قیمت + عکس هستید، به صفحه کامپوزیت دندان خرگوشی مراجعه کنید.

ارتودنسی یکی از بهترین روش‌ها برای صاف کردن دندان های کج و روی هم قرار گرفته است. ارتودنسی با کمک سیم‌های مخصوص انجام می‌شود که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و فرم آن‌ها را به مرور زمان اصلاح می‌کنند. پس از ارتودنسی و ترمیم کجی دندان‌ها، می‌توان برای حفظ زیبایی دندان‌ها از کامپوزیت استفاده کرد؛ اما قبل از ارتودنسی کردن، عملا این کار امکان پذیر نبوده و غیر منطقی نیز می‌باشد.

بنابراین مهم‌ترین شرط برای کامپوزیت کردن دندان های کج این است که دندان های کج در جای مناسب در لثه قرار گرفته باشند. اگر انحراف در دندان وجود داشته باشد و دندان‌ها به لثه فشار بیاورند، امکان استفاده از کامپوزیت وجود ندارد و باید حتما با ارتودنسی اصلاحات لازم انجام شود.

 

قبل از توضیح مزایای کامپوزیت برای دندان های کج اگر به دنبال یک دکتر کامپویت حرفه ای هستید، و در فردیس کرج زندگی میکنید، میتوانید به صفحه بهترین دکتر کامپوزیت در فردیس کرج مراجعه کنید. 

مزایای کامپوزیت برای دندان های کج

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا کامپوزیت دندان باعث پوسیدگی دندان ها میشود؟ باید بگوییم که در مقاله ای جداگانه ای در سایت پزشک کرج جواب داده ایم، و با وجود اینکه در همه شرایط نمی‌توان از کامپوزیت دندان کج کمک گرفت؛ اما مزایای کامپوزیت کردن دندان‌های کج نیز بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به فرم دندان های هالیوودی و جذاب هستند، کامپوزیت را برای دندان های کج خود انتخاب کنند. از جمله مزیت‌های کامپوزیت برای دندان‌های کج شامل موارد زیر هستند:

·ترمیم دندان های کج با کمترین هزینه

بسیاری از افرادی که در مورد آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟ سوال می‌پرسند، می‌دانند که ترمیم دندان‌های کج با کامپوزیت هزینه مقرون به صرفه‌ای را نسبت به ارتودنسی به همراه دارد. واقعیت این است که کامپوزیت دندان های کج با هزینه بسیار زیادی انجام نمی‌شود و می‌توان با حداقل هزینه شاهد زیبایی دندان‌ها بود.

·اثربخشی بسیار سریع

ترمیم دندان‌های کج با ارتودنسی زمان زیادی می‌خواهد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال روش جایگزین برای ارتودنسی باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به کامپوزیت اشاره کرد. کامپوزیت دندان‌های کج اثربخشی سریعی دارد و می‌توانید پس از انجام این کار، بلافاصله نتیجه را مشاهده کنید.

·اصلاح ظاهر دندان‌ها و بهبود خط لبخند

خط لبخند با دندان‌های صاف و یکدست بهبود پیدا می‌کند. برای اینکه ظاهر دندان‌های خودتان را زیباتر کنید،  باید از کامپوزیت استفاده کنید. امکان انتخاب رنگ کامپوزیت با توجه به رنگ دلخواه و فرم صورت وجود دارد. این یعنی اینکه می‌توانید لبخند دلخواه خودتان را با کامپوزیت دندان‌های کج ایجاد کنید.

·عدم آسیب به دندان‌ها

فقط بخش کمی‌از دندان‌های شما برای نصب کامپوزیت تراشیده می‌شوند. به همین خاطر می‌توانید بدون اینکه نگران آسیب به دندان‌ها و یا درد پس از درمان باشید، از روش کامپوزیت برای دندان‌های کج استفاده کنید. برای اطلاعات بشیتر که برای کامپوزیت دندان شما را میتراشند یا خیر این مقاله را بخوانید.

اگر مخواهید فرق لمینت دندان و کامپوزیت را بدانید میتوانید به صفحه فرق لمینت و کامپوزیت دندان مراجعه کنید.

عوارض کامپوزیت دندان های کج

با وجود مزایای زیاد کامپوزیت دندان‌های کج، ممکن است برخی از افراد نگران عوارض انجام این کار نیز باشند. اگر دندانپزشک متخصص به سوال شما در مورد آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟، پاسخ مثبت داد؛ نیازی نیست که نگران عوارض کامپوزیت دندان‌های کج باشید. به ویژه اگر به یک پزشک خبره و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید.

البته برخی از عوارض کامپوزیت دندان‌های کج غیر قابل پیش‌بینی هستند. به طور مثال اگر به درستی از کامپوزیت‌های دندان مراقبت نکنید، احتمال شکستن آن‌ها وجود دارد. همچنین در اثر خوردن غذاهای رنگی، معمولا کامپوزیت‌ها نیز دچار تغییر رنگ می‌شوند و این موضوع می‌توان روی ظاهر آن‌ها تاثیر منفی داشته باشد. همچنین ممکن است پس از کامپوزیت کردن دندان های کج شاهد حساس شدن این دندان‌ها باشید که به مرور زمان این مشکل برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال بسیاری از افراد در مورد آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟، پاسخ دادیم. در حال حاضر کامپوزیت دندان به عنوان یکی از روش‌های شناخته شده برای ترمیم دندان‌های کج است. از این رو می‌توانید با خیالی آسوده این روش را برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده مورد استفاده قرار دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. فراموش نکنید که کامپوزیت دندان‌های کج باید توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود تا شاهد نتیجه خوب آن باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

شهریار قربانی

سلام، من شهریار قربانی هستم با 7 سال سابقه در زمینه تولید محتوا در سایت پزشک کرج به عنوان مدیر سایت فعالیت دارم و سعی میکنم مطالبی ارزشمند و مفید برای شما انتشار بدم، و تلاش دارم به شما عزیزان که نیاز به پیدا کردن بهترین پزشک، جراح و کلینیک… بیشتر »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا