مطالب پزشکی

کامپوزیت دندان خرگوشی چیست؟❤️ [عکس + قیمت] سال 1402

کامپوزیت دندان خرگوشی یکی از تکنیک‌های جدید زیبایی است که جایگزین مناسبی برای ارتودنسی و لمینت است. در این روش به جای طی کردن فرایند طولانی ارتودنسی یا آسیب به مینای دندان توسط لمینت، دندان‌های نامنظم فک بالا که بزرگ‌تر و جلوتر از حالت عادی هستند، صاف و همراستا می‌شوند و جذابیت چهره و لبخند فرد را افزایش می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه فرق لمینت دندان و کامپوزیت بشید. در صورتی که دغدغه قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی را دارید، بهتر است بدانید هزینه این اقدام زیبایی به وضعیت دندان‌ها، مهارت و تجربه دندانپزشک و امکانات و تجهیزات کلینیک یا مطب دندانپزشکی بستگی دارد. 

کامپوزیت دندان خرگوشی

با توجه به اینکه کامپوزیت دندان خرگوشی پرطرفدار است، تصمیم گرفتیم در این مطلب اطلاعات کامل و دقیقی درباره دلایل خرگوشی شدن دندان‌ها، شیوه کامپوزیت و عکس آن، همچنین عوامل موثر بر هزینه انجام کامپوزیت به طور مفصل صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عکس کامپوزیت دندان خرگوشی

عکس کامپوزیت دندان خرگوشی

عکس کامپوزیت دندان خرگوشی2

اصطلاح دندان خرگوشی برای دندان‌های فک بالا به کار می‌رود که حالت خمیده داشته باشند و در یک راستا نباشند. به عبارت دیگر دندان‌های فک بالا و پایین با هم همپوشانی ندارند و فرد لبخند زیبایی ندارد. در عکس دندان خرگوشی وضعیت کجی دندان‌ها کاملا مشخص است.

با کامپوزیت کردن دندان‌ها، بدون اینکه آسیبی به مینای دندان وارد شود، نامرتبی و بیرون‌زدگی دندان‌ها اصلاح می‌شود. زیرا در این روش بر خلاف روش‌ لمینت، دندان‌ها تراش داده نمی‌شوند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله آیا برای کامپوزیت دندان را تراش میدهند یا خیر؟ مراجعه کنید. البته بهتر است بدانید وقتی میزان کجی دندان‌ها خیلی زیاد و حاد باشد، کامپوزیت شیوه مناسبی نیست و فرد باید تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرد. اما وقتی نامرتبی دندان‌های خرگوشی جزئی است، نیازی نیست فرد تحت درمان طولانی مدت ارتودنسی قرار بگیرد و می‌تواند دندان‌ها را کامپوزیت کند.

شیوه انجام کامپوزیت دندان خرگوشی به این صورت است که دندانپزشک مواد مخصوصی را روی سطح دندان قرار می‌دهد و اشعه مخصوصی را روی آن می‌تاباند. در نهایت موادی که روی دندان قرار داده است را صیقل می‌دهد تا مثل سایر دندان‌ها صاف شوند. در صورتی که شما هم می‌خواهید از روش کامپوزیت برای یکدست کردن دندان‌ها استفاده کنید و کنجکاو هستید با تجربه افرادی که قبلا از این روش استفاده کرده‌اند آشنا شوید، عکس بالا بهترین راهنما برای آشنایی با میزان تغییر وضعیت دندان‌ها بعد از کامپوزیت است.

اصلاح دندان خرگوشی با کامپوزیت میشود؟ بله، کامپوزیت دندان خرگوشی جدیدا خیلی طرفدار در بین خانم ها پیدا کرده است. 
هزینه کامپوزیت دندان خرگوشی چقدر است؟ نسبت به برند کامپوزیت و تخصص پزشک قیمت متفاوت است. هزینه کامپوزیت دندان خرگوشی از 1 میلیون 500 هزارتومان شروع میشود.
مزایای کامپوزیت دندان خرگوشی؟ عمر نسبتا بالا، قابلیت تعمیر و ترمیم، قوی و مقاوم در برابر ضربه و خوردگی، اصلاح زیبا دندان ها و زیباترشدن لبخند
بهترین دکتر کامپوزیت دندان خرگوشی از کجا پیدا کنم؟ برای مراجعه به بهترین دکتر کامپوزیت دندان خرگوشی میتوانید به صفحه بهترین دکتر کامپوزیت در کرج مراجعه کنید.

فواید کامپوزیت دندان خرگوشی

قبل از دیدن قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی، اگر در فردیس کرج هستید و به دنبال دکتر کامپوزیت حرفه ای هستید که خدمات کامپوزیت دندان خرگوشی انجام دهد، میتوانید به صفحه بهترین دکتر کامپوزیت در فردیس مراجعه کنید. 

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی چقدر است؟

یکی از نگرانی‌های متداول کسانی که قصد انجام کامپوزیت دندان خرگوشی دارند، هزینه آن است. انتظار نمی‌رود هزینه کامپوزیت برای همه افراد یکسان و ثابت باشد. زیرا عوامل مختلفی قیمت کاپوزیت دندان خرگوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مهم‌ترین عواملی که بر هزینه کامپوزیت تاثیرگذار هستند شامل موارد زیر است.

 
  • تعداد واحد دندان‌هایی که به ترمیم نیاز دارند

یکی از مهم‌ترین عواملی که قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تعداد واحد دندان‌هایی است که نیاز به کامپوزیت دارند. قطعا کسی که برای همتراز کردن دندان‌ها فقط لازم است دو واحد دندان کامپوزیت کند، نسبت به کسی که تعداد بیشتری از دندان‌هایش نیاز به کامپوزیت دارند، باید هزینه بالاتری بپردازد.

  • نیاز به درمان‌های تکمیلی

دندانپزشک قبل از کامپوزیت دندان خرگوشی، وضعیت سلامت دندان‌ها را بررسی می‌کند و دندان‌هایی که پوسیدگی دارند را ترمیم می‌کند. قطعا با ترمیم پوسیدگی دندان‌ها، قبل از کامپوزیت، هزینه‌ پرداختی افزایش پیدا می‌کند. همچنین کسانی که درگیر التهاب یا عفونت لثه هستند، باید قبل از کامپوزیت درمان مناسبی برای التهاب و عفونت دریافت کنند.

  • مهارت و تجربه دندانپزشک

 یکی دیگر از عواملی که هزینه کامپوزیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مهارت دندانپزشک است. هر چقدر مهارت دندانپزشک بیشتر باشد و سابقه طولانی برای ترمیم دندان‌های خرگوشی داشته باشد، زیبایی دندان‌ها مطلوب‌تر خواهد بود، اما دستمزد دندانپزشک افزایش پیدا می‌کند.

  • موقعیت مکانی کلینیک

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر قیمت کامپوزیت دندان تاثیر می‌گذارد، موقعیت مکانی کلینیک و ابزارها و تجهیزاتی‌ست که پزشک در اختیار دارد. وقتی دندانپزشک بهترین ابزارها و امکانات را در اختیار داشته باشد، کیفیت کامپوزیت و دوام و ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم دنبال ارزان‌ترین کامپوزیت دندان خرگوشی نباشید و کیفیت، مهارت دندانپزشک و تجهیزات پیشرفته مطب را در اولویت قرار دهید تا ماندگاری و زیبایی کامپوزیت افزایش پیدا کند.

قبل از دیدن ضرورت کامپوزیت دندان خرگوشی، اگر میخواهید بدانید آیا میشود دندان های کج را کامپوزیت کنیم یا نه، میتوانید به صفحه آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد؟ مراجعه کنید. 

ضرورت کامپوزیت دندان خرگوشی چیست؟

کسانی که دندان خرگوشی دارند، برای اصلاح وضعیت دندان‌ها و رفع مشکلات جویدن غذا یا صحبت کردن از شیوه‌های متنوع اصلاح نظیر کامپوزیت دندان خرگوشی استفاده می‌کنند تا سلامت دهان و دندان را حفظ کنند.

البته یکی دیگر از دلایل ضرورت ترمیم دندان‌های خرگوشی، بهبود وضعیت لبخند است. دندان‌هایی که یکدست نیستند بر زیبایی چهره فرد تاثیر می‌گذارند، حتی ممکن است موجب کاهش اعتماد به نفس شوند. اما کامپوزیت دندان خرگوشی یک تکنیک پرطرفدار زیبایی و ترمیمی است که باعث زیبایی لبخند و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. 

دلایل ایجاد دندان خرگوشی

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که به چه دلیل دندان‌های فک جلو خمیده و نامرتب می‌شوند و به کامپوزیت نیاز دارند. موارد زیر مهم‌ترین دلایل کامپوزیت دندان است.

  • وراثت

ژنتیک در ایجاد بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها تاثیر دارد. جالب است بدانید دندان‌های جلوزده و خرگوشی هم قابلیت انتقال از نسلی به نسل دیگر را دارند. به عبارت دیگر والدین اغلب افرادی که نیاز به ترمیم با کامپوزیت دندان خرگوشی دارند هم دندان‌های نامرتب و بیرون‌زده‌ای دارند.

  • مکیدن انگشت شست

برخی از کودکان عادت به مکیدن انگشت شست دارند. این عادت علاوه بر اینکه ممکن است موجب انتقال عوامل بیماری‌زا از طریق انگشت آلوده شود، موجب خرگوشی شدن دندان‌ها هم می‌شود. البته استفاده از پستانک به مدت طولانی هم مانند مکیدن انگشت شست بر هم‌ترازی دندان‌ها تاثیر دارد.

  • تومور یا کیست

 تومور یا کیست داخل دهان موجب ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود و از رشد آن‌ها در زاویه مناسب جلوگیری می‌کند. بنابراین دندان‌های فرد حالت بیرون زده یا خرگوشی می‌شود.

به جز این موارد، فشردگی بیش از حد دندان‌ها یا از دست دادن آن‌ها هم ممکن است موجب کج شدن و ایجاد مشکلاتی در تراز دندان‌ها شود.

جمع بندی

یکی از بهترین شیوه‌های ترمیم دندان‌های خرگوشی و همتراز کردن آن‌ها کامپوزیت است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره کامپوزیت دندان خرگوشی و عوامل موثر بر قیمت آن را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات راهنمای مناسبی برای شما باشد و بتوانید بدون آسیب به مینای دندان، وضعیت کجی دندان‌ها را اصلاح کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

شهریار قربانی

سلام، من شهریار قربانی هستم با 7 سال سابقه در زمینه تولید محتوا در سایت پزشک کرج به عنوان مدیر سایت فعالیت دارم و سعی میکنم مطالبی ارزشمند و مفید برای شما انتشار بدم، و تلاش دارم به شما عزیزان که نیاز به پیدا کردن بهترین پزشک، جراح و کلینیک… بیشتر »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا